De Zonnige Hoek

zaterdag 6 december 2014

NA GENIETEN VAN HET SINTERKLAASFEEST

Het was een feest waar wij erg van genoten
Zowel de kleinen als de groten
Het leren kwam dan op de tweede plaats in het gezin
Want surprises maken en gedichten was toen  ”in”
En dat dit waar was is ook gebleken
Want als ik dan de leraar moest spreken
Dan zei hij: “ het gaat niet helemaal goed
Zoals het moet “.
Maar ik had blijkbaar nog wat hoop
En zei:  nu daarin zit wel de knoop
Want opgelet: Na Sint-Nicolaas zijn ze weer alert
 En elk jaar kwam weer de vraag
Vanwaar toch die nederlaag?
Ik wuifde het dan weg met een zwierig gebaar
En zei: na Sint Nicolaas excelsior,  echt waar
 Nu zijn de kinderen op der eigen
En kan ik naar melancholie gaan neigen
Maar met hetzelfde wuivend gebaar
Zeg ik nu:”geen bezwaar
Ik maak nu elke dag haast wat gedichten
Zodat ik daardoor kan berichten
Wat mij is opgevangen en is blijven hangen
En daardoor de aandacht heeft gevangen”
Zo beleef ik alles twee keer
En proef ik weer dezelfde sfeer
Met dankbare handen draag ik deze herinneringen
Dank Heer voor deze zegeningen.

r   

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage