De Zonnige Hoek

zaterdag 30 mei 2015

DE ROOS


Ik  kocht een roos
voor  honderdvijftig eurocent
    mezelf heb ik ermee verwend
    hoewel ik niet lyrisch ben
    voor 't gezicht
    vond ik deze roos net een gedicht
    of een schilderij met kleur 
    ook verspreidde zij een fijne geur
    de blaadjes leken wel zacht  als satijn
    de kleur vond ik net rode wijn

    Zij leerde mij deze les
    dat als je je innerlijk wilt verrijken
    je met liefde naar de roos moet kijken
    maar haalt men de roos uit  elkaar
    dan ziet men van de roos niets                                                                                                                   meer dat is zonneklaar
                                       
       
    Laat dus het Boek der Boeken
    (de Bijbel) ,voor wat het is
    dan zal ook deze roos weer
    gaan bloeien als ik me niet vergis.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage