De Zonnige Hoek

dinsdag 30 juni 2015

DE UITSLAPERS

DE UITSLAPERS

Het was zaterdagmorgen een uur of acht
“Fred  ben je al wakker vroeg ik zacht”
Fred snurkte nog even door
Maar  ik zag hem glimlachen hoor
We waren pas getrouwd en in ons warme nest
Voelden we ons best
Heerlijk uitslapen op de zaterdagmorgen
Zonder doordeweekse zorgen
Ineens hoorden we de bel
Hè, wat klonk dat schril en schel
Ik keek door het raam wie dat had gedaan
En zag de melkboer buiten staan
“Fred het is de melkboer, wat staat ons nu te doen
We kunnen hem toch niet laten bellen voor het fatsoen?”
Maar Fred zei: “laat die kerel nou maar bellen
Hij moet zich niet zo aanstellen”
Ik volgde het bevel op en legde me weer neer
Maar na een poosje ging de bel weer
“Fred wat nu”, vroeg ik met bange stem
“Laten bellen”, zei Fred met klem
Een kwartier bleef de melkboer toen staan
Is tenslotte toch verder gegaan
Zouden wij dit nog een keer bezuren?
Hoor het verhaal ’s maandags bij de buren
Hij had gevraagd met een knik naar nummer zeventien
Of de buren ons zaterdag nog hadden gezien
De sociale controle  was dus goed
Al waren de druiven niet zo zoet
Fred kwam met dit burenverhaal bij mij aan
We zijn toen hard aan het lachen gegaan
Voelden ons nog steeds in onze woning
Zeiden tegen elkaar: “ja de klant is koning”.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage