De Zonnige Hoek

vrijdag 26 juni 2015

KENT U HEM?

KENT U HEM
Ik sluit me, op mijn wijze, even aan bij een  onderwerp wat actueel is op de televisie.
"Bond tegen het vloeken"

Misschien heb je Hem leren kennen in een vloek
In de maatschappij tv, film of een boek
Maar en ik weet dat ik mij niet vergis
Je leert Hem dan niet kennen zoals Hij is
Ik ken Hem van jongsaf  aan
En leerde al vroeg met Hem door het leven gaan
Hij was zo werd vermeld,
 een Levensvorst een sterke Held
De Schepper van hemel en aarde
De God die ons van een ondergang bewaarde
Door Zijn Zoon  aan het kruis te laten slaan
Voor de fouten die wij hadden gedaan
Zo heb ik Hem ook leren kennen tot ik volwassen was
Want echt in het leven van mij was het niet altijd eerste klas
Ik bleek zelfs een klein mens te zijn
Op elk levensterrein
Gelukkig bleek het niet verkeerd
Wat ik in mijn jeugd had geleerd
En ik leerde Hem ook in de diepte kennen
Al moest ik aan die diepen wel wat wennen
Maar begrijp dit wel
Dieptes zijn nodig voor je gestel
Want als het donker is zoek je naar het licht
Waarvan ik nu wil getuigen in dit gedicht
En al je je afhankelijk op wil stellen  tegenover God
Word je niet overgelaten aan het lot
Maar dan, je zult het geloven of niet
Leer je zelfs lachen in verdriet
Ken je Hem?
Dit is een belangrijke vraag
Ook nu vandaag.





0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage