De Zonnige Hoek

zaterdag 12 september 2015

DE POLITIE MIJN VRIEND

DE POLITIE MIJN VRIEND

Ik reed een keer op mijn brommer
Bij Rouveen op ‘s Heren wegen
Maar o schrik ik kwam geen fietser tegen
Slecht de auto’ s snorden langs mij heen
En ik voelde me wel heel alleen
Want wat ik dacht was ook nog waar
Ik reed op de autoweg zowaar.
‘t Was wel een vluchtstrook zoals dit heet
Maar ik mocht daar niet vluchten waar ik reed
Ik zocht hevig in mijn brein
Wat de oplossing kon zijn
Terug dat kon niet meer
En ik kreeg wat hartzeer
Want de weg die voor mij lag
Was vreselijk lang
En ik werd toch wel een beetje bang
En toen begon ik maar te zingen
Ja, dat is het voordeel van die dingen
Ik had zowaar een heel repertoire
Vroeger op school al geleerd
En dat leek me niet verkeerd

Ik galmde net: 
Als ‘g in nood gezeten
Geen uitkomst ziet
Wil dan nooit vergeten
God verlaat u niet

En heeft de politie dit geweten
Ik denk het wel want de hulp kwam snel
“Mevrouw wat u doet is levensgevaarlijk hoor”
Ja dat had ik nu ook wel door
“Maar waar komt u vandaan en waar moet u heen”
De politie’s leken mij niet van steen
Zij boezemden vertrouwen in
( het konden wel jongens zijn uit mijn gezin)
Ik deed vlug uit de doeken
Hoe ik naar een uitweg liep te zoeken
“Mevrouw ze hebben ons gewaarschuwd
En daar boft u mee” en  huplaké
pakten zij terstond de brommer van de grond
Die ging in de achterbak
En ik mocht voorin voor het gemak
En echt waar, zij hadden het piekfijn voor elkaar
Zij brachten mij voor een groot gedeelte weer naar huis
Nu dat was voor mij geen kruis
In ieder geval was mijn hulp groot voor deze hulp in nood
En ik zeg en ik vind dat de politie het heeft verdiend
Lang leve de politie: “hij is mijn vriend”.






0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage