De Zonnige Hoek

zaterdag 23 januari 2016

DEPRESSIES

DEPRESSIES

Omdat ik het zelf heb meegemaakt
Is dit een thema wat me steeds weer raakt
Het is wat veel voorkomt in dit leven
Ook bij Christenen ik zeg dit maar even
Hoe depressiviteit ontstaan kan zijn?
Dit is verschillend op elk levensterrein
Door een geestelijke uitputting van verdriet
Of van inspannend denken, gewenst of niet
Een gevoel van moedeloosheid is dan je deel
Ook angstgevoelens vliegen je dan naar je keel
Nergens een lichtpunt ’t is duister om je heen
Je voelt je versteend en verschrikkelijk alleen
Het bidden waar je altijd hulp van verwachtte
Komt niet van de grond alleen maar klachten
Je denken is chaotisch en verward
Je aanvaardt het leven nu alleen als smart
Waarom ben ik “gevoelig” en tegelijk gevoelloos?
Het maakt je verdrietig maar ook boos
Je trekt je terug, gaat navelstaren
Denkend aan voorbijgaande jaren
In de psalmen merk je ook iets van het depressieve
 Zijn somber gestemd, zien allen de  negatieven
Maar wat voor ons wel troostvol is
Zij komen uit de duisternis
Een psalm eindigt meestal niet treurig
Maar in de meeste gevallen rooskleurig
Daarom eindig ik nu met blijde klanken
Om God voor alles te bedanken.


   

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage