De Zonnige Hoek

zaterdag 10 januari 2009

HET SCHRANDERSTE DIER

Ik ben een slang en ben nooit bang

Ik sis tussen mijn lippen

En laat me geen gelegenheid ontglippen

Ik zaai het onkruid tussen het koren

Is er nog iemand die dit kan horen?

Zo verknal ik het werk van God al jaren

En wil daarbij niemand sparen

Alles moet er aan

God kan wel gaan

Maar wat horen mijn oren

Heb ik al verloren?

Zijn het slechts stuiptrekkingen die ik nog moet gaan ?

God nog aan toe. Hij komt er aan

 

Hoewel velen niet meer geloven in het werk van de slang, ook wel duivel genoemd, heeft iedereen er mee te maken en niet in het minst de Christenen die Gods kinderen genoemd worden.

En wie de gedachte heeft dat hij of zij niet beduiveld kan worden heeft de meeste kans om in zijn vangnet te komen.

Want de slang is een heel schrander dier die als een engel van het licht te voorschijn komt. Soms met bijbelse taal.

Je gelooft toch niet dat al de kerkscheidingen en echtscheidingen het werk van God zijn?

En de kerkverlaters zijn ook niet zomaar uit de lucht komen vallen.

Daar zit iemand, of een systeem achter, geloof me.

Onze ogen zijn veelal gericht op de criminelen en de boeven van de straat, maar onze vijand bedient zich ook van schone leuzes van intulectuelen.

En als wij wakker zijn gebleven en standvastige gelovigen zijn geweest, dan kan er een  moment komen waar alle energie uit het lichaam gevloden is en je slechts met  de automatische piloot verder kan gaan.

Zelfs dan kan het geloof op een heel klein pitje staan. Of je denkt dat het slechts schijn is geweest in het verleden

Maar het is niet allemaal kommer en kwel, want God is er ook nog.

Hij draagt je als je zelf niet meer verder kunt zoals het in een bekend gedicht is verwoord.

Er zijn nog werkers die een ander uit de put kunnen halen.

Ook al kan dit zelfs maanden of zelfs jaren duren

Maar voor een groot werk heb je veel geduld nodig. En strijd

Mijn man schreef daar destijds een gedicht over wat ik jullie niet wil onthouden

Het heet:

GELOOF

Ik heb de strijd zo vaak verloren

Er is in mijn leven een lach

Dat ik in God geloven mag

Want in Hem word ik opnieuw geboren

De regenboog staat aan de wolken

Eeuwig teken van Gods trouw  

Hij zegt tot mij, Ik houd van jou

Ja, Zijn liefde is voor alle volken

Hij heeft de strijd voor mij gewonnen

De duivel kruipt nu in zijn schulp

Ik leef alleen nog met Gods Hulp

Want in Hem is het leven weer begonnen 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage