De Zonnige Hoek

donderdag 12 februari 2009

GERECHTIGHEID

Op een keer zat ik in de trein

Daar zaten wat jongelui van het mannelijk geslacht

Ik schatte het op een man of acht

Verschillenden hadden wat op hun geweten

Want diversen  hadden in de gevangenis gezeten

Een had iemand op z'n hoofd geslagen

"Wat was daarvan de reden"  wilde ik hem vragen

Maar voor ik hem die vraag had gesteld

Had hij de reden zelf al verteld

"Iemand ging op mijn gipsbeen zitten en dat brak

Nu dan kun je toch niet spreken van een gemak"

Een ander had een diefstal gepleegd

Ja, ik weer niet wat er zwaarder weegt

Ik hoorde dit op een afstandje aan

En heb toen zelf een duit in het zakje gedaan

"ik ben vandaag naar een psychiatrisch ziekenhuis geweest

Nu daar is het ook niet altijd feest

De een heeft een grote eenzaamheid te verwerken

De ander is diep teleurgesteld in de kerken

En dan vraag ik na zo'n bezoek:

"Wie krijgt er de gard en wie de koek"

De jongelui voelden zich op hun gemak

Zaten kennelijk op hetzelfde vlak

Zeiden: "ja gerechtigheid moet er zijn

Dat vinden wij ook fijn"

Voordat zij uitstapten stopten

zij mij een "Mars" in mijn handen

En even dacht ik: ja 't is schande

Ben ik nu soms een heler?

Ja dacht ik daarna, het kan nog gekker

Ik at hem op en hij was lekker.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage