De Zonnige Hoek

dinsdag 10 november 2009

OPTIMISTEN TEN VOETEN UIT

Ja, die zijn er wel op deze aarde

Zij vinden het "samen op weg" van veel waarde

En dat samen op weg strekt zich tot besluit

Wereldwijd uit

Maar ik  vraag het nu aan u

Kan dit dan alles onder dezelfde paraplu?

Waar we dan op weg gaan dat weet ik eigenlijk niet

Ik vind het te rekbaar en doet mij verdriet

Op universiteiten is daarover veel nagedacht

En men geeft dit dan door aan het komende geslacht

Soms gaat het met moeilijke woorden gepaard

Maar wat eenvoudige taal vind ik ook veel waard

Intulectuelen kan ik op z'n n tijd wel waarderen

Maar ze moeten de moedertaal ook wel hanteren

Allen op weg, maar waarheen?

Voelt u zich soms ook moederziel alleen?

Dan maken we samen een kring 

Wat eigenlijk lijkt op een ring

Een van Geest en een van streven

Zo hopen wij dan "samen op weg" te beleven

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage