De Zonnige Hoek

zaterdag 10 april 2010

EEN BRIEF AAN GOD

Als mens mocht ik de aarde vervullen

Ik wil daarvan wel iets onthullen

Als Adam of Eva leefde ik in Uw tuin

Soms was het een paradijs maar ook weleens puin

Als Henoch wandelde ik een eindje met U om

Als David deed ik ook verschrikkelijk dom

Als Noach timmerde ik voor U aan de weg

Als Jozef had ik ook verschrikkelijke pech

Als Elia verschool ik me soms in de woestijn

Omdat ik aan het einde was van mijn Latijn

Als Job voelde ik me ook arm en rijk

En in mijn hart gaf ik zijn vrouw gelijk

Als Ruth probeerde ik de aren te lezen

Die ze lieten liggen expres

Ik moest daarvoor bukken dat was voor mij de les

Als  Petrus was ik soms een haan

Die overal voorop wilde gaan

Maar als ik op de golven liep, wat schrik

Dan was ik een echte bangerik

Ik riep Hem dan ook na: "Heer, Heer ik verga"

Als Maria, Martha's zus, zat ik stil te luisteren dus

Maar het kon ook wel gebeuren

Dat ik als een Martha liep te zeuren

Zo heb ik echt van alles gedaan

Heer Jesu, zie mij aan

Want soms zat ik op een verkeerd spoor

Uw kind weer te zijn daar teken ik voor

Ik ben nu gekomen aan het slot

U bent almachtig, U bent God.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage