De Zonnige Hoek

maandag 13 oktober 2014

NORMEN EN WAARDEN

Luister goed

Nederland moet heropgevoed

En ik zeg het wat droog

Maar het mag niet met het vingertje omhoog

 

Maar zachte heelmeesters maken toch stinkende wonden

Moeten wij niet weer wijzen op de zonden

Want sinds er te veel is getolereerd

Hebben weinig mensen zich bekeerd

 

Zelfs in de kerken was er weinig tucht

En soms ljjkt het wel een wereldse vlucht

Geen fratsen zou ik zo zeggen

Daar kun je geen eer mee afleggen

 

Ik zie weleens programma's op de teve

Dan vraag ik me af, wat moet je daarmee

Gewone getrouwde stellen komen haast niet aan bod

Dikwijls afwijkingen, zonder God

 

En zo kom je in Nederland van alles tegen

Ik ben er soms wat mee verlegen

Als buitenlanders moeten intergreren

Wat kunnen zij van ons nog leren?

 

Het kon nog weleens gebeuren

Dat we niet te veel moeten zeuren

Maar dat ons leven een voorbeeld moet zijn

Op elk levensterrein

 

En bekeren voor een kerk is niet ongepast

Maar wel genezend dat staat vast.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage