De Zonnige Hoek

woensdag 17 december 2014

DE VERLOREN ZOON

Een man had twee zonen
De een zei:" vader ik wil gaan reizen
Geef mij geld en goed
‘ Ga naar verre landen
Daar is overvloed
‘k Wil niet langer wachten
Ik ga de wereld in
Handel wil ik drijven
Tot een groot gewin". 
l
Ik citeer nu een lied van Johannes de Heer
Wij hebben het vroeger veel gezongen
’t Sloeg toen aan bij ouden en bij jongen

Maar het ging met die jongste zoon wel slecht
Hij kwam tenslotte bij de varkens terecht
Daarna heeft hij wel boete gedaan
En is weer naar zijn vader gegaan

De andere zoon was altijd bij vader thuis gebleven
Trouw en gehoorzaam te zijn dat was zijn streven
Zijn geld had hij niet verbrast maar was gewend te sparen
Stond wel verbaasd te kijken toen 
zijn broer weer thuis kwam na jaren

Hij vond het ook vreemd dat toen zijn broer weer kwam
Zijn vader hem in zijn armen nam
Voor hem kwam er een prachtig kleed
En stond er weldra een feestmaal gereed

De broer dacht, waar is dat nou voor nodig
Hij vond dat gewoon overbodig
Maar zijn vader was blij dat zijn zoon was bekeerd
Heeft hem daarom met een gouden  ring vereerd

En in de hemel waren Engelen zeer verheugd

Er was grote blijdschap en diepe vreugd. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage