De Zonnige Hoek

maandag 12 januari 2015

HET KONINKRIJK VAN GOD VOORSPELT

Adam en Eva waren dus verdreven uit het paradijs.
Van de boom des levens waardoor zij niet meer hoefde te sterven
konden zij dus ook niet meer eten.
De dood  had zijn intrede gedaan.
In mijn jeugd leerde ik dat God toch genadig is geweest en
de mensheid voor de algemene ondergang heeft bewaard.
Dit had te maken met de moederbelofte.
De eerlijkheid gebied dat ik deze moederbelofte
destijds wel uit mijn hoofd heb geleerd maar kennelijk
niet helemaal heb begrepen.
Daarom  heb ik wat boeken geraadpleegd waar wat heldere
uiteen zettingen zijn geschreven.
In het kort komt het hierop neer, dat God  scheiding maakte
tussen  de slang de (satan) en de vrouw  Eva, de vrouw van Adam
De moederbelofte is eigenlijk de profetie van de Bijbel waar de komst
van Jezus al voorspeld was  die als redder van de mensheid op de wereld
zou komen.waardoor  we niet geheel het slachtoffer werden van satansmacht.
Al speelt deze nog een grote rol in onze samenleving.
Ik heb nog een boek in mijn kast gevonden met de titel”de Duivel onder ons”.
Het is volgens mij wel goed dat we over de duivel weer  eens een boekje opendoen.
,Dan leren we hem weer beter kennen.

   

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage