De Zonnige Hoek

donderdag 18 december 2014

EEN ANDERE ENGEL

Ik heb via mijn brieven veel van me af geschreven
Zodat ik zelfs het verleden kon herbeleven

Nu is het algemeen bekend
Dat je niet altijd met het positieve wordt verwend

Je dromen zijn niet altijd heilige dromen
Daar is echt niet altijd aan te ontkomen

Toch kom je op deze manier  in evenwicht
Zodat ik nu voor dit gedicht ben gezwicht

Ik heb in mijn rouwperiode iemand gekend
Die mij met een luisterend oor heeft verwend

En al woonde hij niet bij mij in de buurt
Hij heeft mijn brieven niet terug gestuurd

Nee, die heeft hij zelfs gelezen op z’n tijd
Dit was voor mij geen kleinigheid

Want menigeen houdt niet van een negatief gedrag
Men houdt meer van opgewektheid en een lach

Maar hij kon ter plekke
Door alles heen lichtpuntjes ontdekken

En al ben ik soms een bengel
Hij was voor mij een echte engel.



0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage