De Zonnige Hoek

dinsdag 17 maart 2015

LIEFDE

EEN TUSSENDOORTJE.
Gisteren heb ik een leuk debat mee gemaakt
voor de televisie.
 Het ging over : Trouwen is houwen,
 Of… mag je in een huwelijk vreemd gaan?
Het is best de moeite waard om daarover wat van gedachten
te wisselen, want het is toch niet normaal dat bijna de helft van
ons land een scheiding achter de rug heeft.
Ik heb wel de gedachte dat de een wat uit een christelijke
hoek kwam  en de tegenpartij niet.
Ook waren er nog andere geluiden die
je ook tot nadenken stemde.
Kortom, men durfde weer uit de kast te komen ook op christelijk gebied,
waar ik me het meest mee verwant voel.

Al is het  dertig jaar geleden, toch heb ik uit mijn archief
nog een gedichtje gevonden wat ik heb gemaakt heb toen mijn man
overleden was,op 57 jarige leeftijd.
Het heet:

 LIEFDE

Liefde, wat houdt dit eigenlijk ín.
Ik zal het je zeggen zin voor zin
Het is een verbintenis van zielen
Die leerden loven, leerden knielen
Die elkaars gebreken
met een liefdesoog bekeken
Die vrienden zijn al voor het leven
Al  is de een in de dood gebleven
Liefde is…
Och hoe zal ik dit verklaren
Ik wil dit geheimenis bewaren
Ik wil er niet meer over filosoferen
Liefde is…
Elkaar hanteren
Zoals de Schepper dit heeft bedoeld
Wij hebben dit goed aangevoeld.

( Maar …trouwen is geen kinderspel
dat weten alle getrouwden wel)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage