De Zonnige Hoek

woensdag 1 april 2015

HET LAATSTE AVONDMAAL

Ook Judas was aanwezig bij de Paasmaaltijd
Hij dronk uit dezelfde beker en at van hetzelfde brood.
Niemand van de discipelen had  het vermoeden
dat één van hen hun Meester zou verraden.
Maar Jezus wist dit wel.
Toen zei Jezus  met een bedroefde stem:
“Voorwaar, voorwaar Ik zeg u dat één van u Mij zal verraden”.
De discipelen schrokken daar geweldig van.
En ze zeiden  tegen Jezus:
“Ik ben het toch niet Heer, o zeg het toch dat ik het niet ben”.
 En Judas zei brutaal: “ben ik het soms?"
Jezus keek hem rustig aan en zei: “wat u doen moet
doe dat haastig”.
En toen verdween Judas de nacht in. Zijn ogen vol haat.
De satan had bezit van hem genomen.
Jezus bleef toen met de anderen discipelen achter.
En daarmee vierde Hij Zijn  laatste Avondmaal.
Toen de maaltijd afgelopen was, zongen zij samen een psalm
De discipelen waren verdrietig. Zij huilden
Maar Jezus wilde dat zij met Hem meegingen naar
de tuin van Getsemané.
In de tuin liep Jezus een eindje van Zijn discipelen vandaan.
Hij liet zich op de grond vallen. Hij wist dat de tijd gekomen was.
Hij zou bij Zijn vrienden weggehaald worden-maar wat nog erger was
Hij zou voor korte tijd gescheiden worden van Zijn Vader in de hemel.
en Hij wist dat Hem een verschrikkelijke dood te wachten stond,
“Alstublieft Vader, als het kan laat deze bittere drinkbeker
voorbij gaan, maar ik wil wel doen wat U wilt.
Toen Jezus zo in gebed was vielen Jezus vrienden in slaap.
Jezus maakte hen wakker en zei: “kijk ze komen er aan”.  




0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage