De Zonnige Hoek

dinsdag 12 mei 2015

CHRISTELIJKE DAGEN NA PASEN.

Alweer een vrije dag over twee dagen, namelijk Hemelvaartsdag.
 Het is het eerste feest na Pasen.
Er zijn in de Bijbel nog wat opzienbarende dingen gebeurd .
Jezus,, die opgestaan was uit de doden is nog verschillende
keren in levende lijve verschenen.
 Eerst aan de discipelen, en ook aan mensen die gekomen waren bij de
Zee van Tiberias.
Bij de discipelen was Thomas een van de discipelen er niet bij
Hij geloofde niet dat Jezus opgestaan was.
De uitdrukking “de ongelovige Thomas”  komt  daar wellicht vandaan.
Maar zei Thomas,” ik geloof pas wanneer ik de wonden van de
gaten van de spijkers  heb gezien en ze heb gevoeld
Een week daarna was Thomas er wel bij en Jezus richtte zich
 speciaal tegen hem.  En zei: “kom maar met je vingers  aan mijn handen
en aan mijn zij. Wees niet ongelovig maar geloof”.
 En Tomas zei: “Mijn Heer en mijn God”.

Toen zei Jezus:  “jij  hebt geloofd omdat je mij gezien hebt, zalig zijn zij die geloven en mij niet gezien hebben. God zal hen gelukkig maken”.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage