De Zonnige Hoek

zaterdag 16 mei 2015

NAAR JERUZALEM 2

NAAR  JERUZALEM

Wat moesten de apostelen doen in Jeruzalem?
Ja, wachten op de doop met de Heilige Geest.
Dat deden zij dan ook, met nog heel wat andere mensen,
zoals de moeder van Jezus  en de broers van Jezus.
Zij gebruikte de tijd in Jeruzalem om te bidden.

Bidden om de Heilige geest, dat gebeurt ook in deze tijd nog wel.
Naast me heb ik een boek liggen met de titel:  “De doop met de Heilige Geest”
Geschreven door ds Molenaar, wat in 1963 is uitgegeven vlak voor zijn dood.
In die tijd had het mijn belangstelling en nu nog eigenlijk.
Wat was namelijk het geval?
In de gemeente waar ik toen woonde was er wat onenigheid.
Diverse mensen vonden de kerken tekort komen aan de
vervulling van de Heilige Geest.
De pinkstergemeente had hen daarop attent gemaakt
Op een keer kreeg ik een brief van een gemeentelid, waarin hij vroeg;
 “Bent u ook gedoopt met de Heilige Geest?”
Het sprak me wel aan hoewel ik er nog nooit van gehoord had.
Maar schreef de brievenschrijver: door de doop met de Heilige Geest
word je geloof ook bevestigd”
En dat sprak me aan, want ik was wat twijfelachtig geworden.
Ik maakte me daar ook druk om en zodoende kwam in het bezit van
Het boek van Ds Molenaar, wat als titel heeft:
De doop met de Heilge Geest
Wordt vervolgd:




0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage