De Zonnige Hoek

woensdag 19 augustus 2015

GEÏNSPIREERD DOOR SAIL

Geïnspireerd door Sail

Wie varen kan zeilt bij elke wind.

Diverse familieleden van mij hebben op de grote vaart
hun brood verdiend.

Vele landen hebben zij bezocht.

Huizen hoge golven meegemaakt.

Een van hen vaart nog steeds.Maar het vervoer gaat soms op een moderne  manier.

Diverse keren is hij naar China geweest.

En na een reparatie kwam hij met het vliegtuig
terug.

Nu hadden mijn ouders ook wel zeemansbloed
In hun aderen, al ging dit wat op een kleinere schaal.

Twee van mijn ooms zijn zelfs verdronken op de Maas
bij Rotterdam.

Zij waren zalmvissers net als mijn opa. 

Mijn vader plus mijn oom zijn beurtvaart schipper geweest.

Nadat het drukker werd op de Maas zijn ze aan wal gaan werken

Als kolenboer en vrachtrijder.

Werden zij toen de  beste stuurman aan wal? 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage