De Zonnige Hoek

woensdag 16 september 2015

UIT HET DAGBLAD "TROUW"

In het dagblad "Trouw" las ik zaterdag j.l een artikeltje
wat me op viel.

Het opschrift luidde:
“Merkel hoopt dat Duitsers de kerk weer eens opzoeken.
Wij hebben toch de moed om te zeggen dat wij christenen zijn?
Wij hebben toch-alstublieft-de traditie om ook weer ter kerke te gaan.
En beetje Bijbelvast te zijn?
Zodat we in dialoog kunnen gaan met moslims?
Wie bang is voor Islamisering moet de kerkbanken maar weer eens inschuiven.
Dominees dochter Bondskanseliers Merkel gaf ook te kennen dat
ze veel bidt als zij belangrijke beslissingen moet nemen.
Het sprak me best aan en ik denk dat Nederland er ook wel  iets van
zou kunnen leren.

Ik heb een aantal jaren geleden een bundeltje gemaakt waar ik
de kerken in het zonnetje gezet heb, uit eigen ervaring grotendeels.

 Morgen hoop ik ermee te beginnen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage