De Zonnige Hoek

zaterdag 18 april 2009

DE WATERBESPAARDER

Ik heb op mijn toilet een waterbespaarder gekregen.

Daar zat ik echt wel om verlegen

Want al dat water verspillen

Is echt niet wat wij in Nederland willen

Laatst was ik vroeg naar bed gegaan

Hoorde de stromende regen langs het dakraam slaan

Totdat ik midden in de nacht vernam

Waar al het stromende water vandaan kwam

Want mijn waterbespaarder funtioneerde niet naar behoren

Vlug heb ik de knop stopgezet dat je niets meer kon horen

De volgende dag hoorde ik dat de buren

Het met een tekort aan nachtrust moesten bezuren

Gelukkig is het water in een goede afvoer terecht gekomen

Dat we niet het euvel hadden van overstromen

Al met al was het voor mij een aansporing om alert te zijn

Want dat vinden mijn buren ook vast wel fijn

Want water besparen is pas goed

Als je het doet zoals het moet.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage