De Zonnige Hoek

zondag 11 april 2010

HET CHRISTENDOM ALLEEN MAAR VOOR DE DOMMEN?

Toen ik net enkele weken bezig was met mijn weblog, zag ik een reaktie waarvan ik schrok.  Het bovenstaande werd mij in de schoenen geschoven en mijn gedichtjes als zodanig betiteld.

Na enige ogenblikken dacht ik, wat grappig eigenlijk dat ze mijn gedichtjes wel gelezen hebben en zelfs kritisch.

Ja, dat kun je niet van alle mensen zeggen die op mijn weblog komen.

Soms denk ik ook, geen bericht, goed bericht, tenslotte moet je de zaken ook positief bekijken.

Voordat ik mijn weblog had stuurde ik nog weleens gedichtjes en brieven per post. Wat ik wel leuk vond dat juist "Hooggeleerden" reacties gaven en soms zelfs diep onder de indruk waren. 

Zo zie je maar weer dat het een kwestie van inzicht is.

  

Ik heb nog een belangrijke vraag dit keer:

Leven wij nu al in de eindtijd of staan we aan het begin van een nieuw punt?

Het kan met beide te maken hebben m.i.

Ik geef even wat woorden weer die daar mee te maken hebben

Het laatste der dagen kan gekenmerkt worden door:

Onrust in de maatschappij. Vervaging van de normen en waarden op elk terrein. Overvallen, verkrachtigingen, echtscheidingen, moorden en zelfmoorden. Milieuvervuiling, oorlog, rampen enzovoort.

Maar er kan ook een opleving komen die z'n weerga niet kent.

Enkele kenmerken geef ik daar ook van weer.

Blijdschap, goedheid, liefde, elkaar niet meer verketteren.

En wat daar allemaal uit voort kan komen geef ik morgen in een gedichtje weer.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage