De Zonnige Hoek

vrijdag 13 februari 2015

HABAKUK

Een van de profeten in het oude testament  uit de Bijbel
 is Habakuk.
Habakuk heeft het zwaar te verduren wanneer de vijanden van
Israël  verschrikkelijk te keer gaan. Goddeloze praktijken
houden zij er op na  en Habakuk stelt vragen aan God.
In een droom krijgt Habakuk een positief antwoord.
Mijn man heeft daar destijds een gedicht over gemaakt:

 HABAKUK

Gij zijt te rein om het kwaad te aanschouwen
 Gij gaat Uw wonderlijke weg
Wij kunnen slechts de handen vouwen
En kunnen nog bij U terecht

Wij kunnen door geloof toch leven
Bij U Heer is er perspectief
Wij hebben slechts het kwaad bedreven
God heeft de mensen eind’loos lief

Mijn voeten zijn als die der hinden
De Here hoorde naar mijn klacht
Hij laat mij niet door ’t kwaad verslinden
Hij redt me uit des bozen macht

Juich in de Heer
Want Hij heeft de macht
Juich in de Heer
Bij Hem is kracht.

  

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage