De Zonnige Hoek

maandag 16 februari 2015

STERREN EN STERRENBEELDEN

“Ik ben een ster”, zei Jupiter
“En kan het mooiste stralen”
“Daarvan geloof ik geen snars”,  zei Mars
“En kan daar flink van balen”,
En ook de grote Beer kwam in ’t geweer
En alle andere sterren
Zij waren allen aan het kibbelen
Je hoorde ze al van verre
Zij waren helderziend 
dat is bij iedereen bekend
Maar met al hun gekibbel
trokken ze wel aan ’t kortste end
En wie helderst scheen
Dat kon men zelf niet bekijken
Want waar het helderst licht valt
Dat zal in ’t donker blijken
“Ik hoor dus”, zei Saturnus
“Dat we allemaal wel willen schijnen
Jullie in jullie hoekje en ik in ’t mijne
En nu zal in de toekomst blijken
Welke ster aan ’t firmament
Het meest zal prijken

Want we weten allen
Dat sterren ook kunnen vallen
En er zijn dwaalsterren zoals u weet
Dus ik hoop dat u dit niet vergeet”
De sterren waren onder de indruk
van deze wijze praat
Maar waar het nu op aan komt is de daad

Sommigen hebben wel sterren aangebeden
echter zonder goede reden
En dat was me wat
Want zij vielen daarna in ’t zwarte gat

Ik wil het nu hierbij laten
Want praten vult niet altijd gaten

Helemaal wetenschappelijk is het niet
Want de sterren namen zijn  van kometen

Maar echt dit was ik even vergeten. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage