De Zonnige Hoek

woensdag 27 januari 2016

JEZUS WEDERKOMST

Laatst hoorde ik van een vriendindat er weer aandacht was voor de
wederkomst van Jezus Christus in de kerk.
Het verbaasde mij wel want daar  heb ik niet zoveel van gehoord
in de afgelopen jaren.
Dit komt zeker dat er veel dingen nu gebeuren die in de Bijbel ook voorspeld zijn.
Natuurrampen, oorlogen, geruchten van oorlogen,lichaamelijke ernstige ziekten
Hongersnood, wetteloosheid, liefdeloosheid enz.enz.
Heel wat jaartjes geleden heb ik een een gedicht gelezen van Okke Jager, wat
In die tijd een bekende predikant was.
Het ging over Jezus wederkomst.
Ik citeer het nu:

KOM HAASTIG
Kom haastig Heer  Jezus bidt de predikant
Ja. Amen zegt de boer, wil spoedig komen
Maar na de oogst, want van mijn nieuw stuk land
Heb ik nog nooit de opbrengst waargenomen

Ja, Amen zegt Mevrouw, maar mag ik voor
die bontjas die ik gisteren zag hangen
eerst sparen en hem aandoen als het koor
een avond geeft in Christelijk belangen

Ja, amen zegt het kind, maar nu nog niet
Ik moet nog met vakantie naar de bossen
Maar ik zal zwaaien zodat U het ziet
Als U ons onder schooltijd komt verlossen

Kom haastig, bidt de predikant
Maar mag ik eerst die nieuwe lezing lezen
Die ik gemaakt hebt voor het Jeugdverband
Over: Gij zult het wel verstaan na dezen

De beden komen in de hemel aan
De cherubijnen zwijgen die zij brachten
En Jezus vraagt :kan ik vandaag al gaan
Zijn Vader zucht: Ge moet nog even wachten. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage