De Zonnige Hoek

dinsdag 26 augustus 2008

WAT IK HOORDE EN ZAG:

Voor de televisie zag ik laatst dat groentenkwekers het veld moesten ruimen omdat de producten te weinig opbrachten, terwijl wij als consument de groenten wel duur moeten betalen.

Albert Hein kwam ook in deze reportage in het vizier.

Het verbaasde me wel, want is het deze  supermarkt niet  die op de kleintjes let?

Misschien is het volgende gedichtje  in dit verband wel toepasselijk

 

'PIGGELMEE

 

Misschien herinner je "Piggelemee" uit je kinderjaren

Je kon het toen voor koffiebonnen sparen

Piggelmee woonde met zijn vrouw in een Keulse pot

Waren rijk en zeer tevreden met hun lot 

Maar zijn vrouwtje werd op de duur wat ontvreden

Deelde dit aan het Piggelmee mede

"Piggelmee, ik wil meer, meer, meer"

Piggelmee's hart deed wel wat zeer

Elke keer moest hij nu naar het water toe

Om het tovervisje meer te vragen voor moe

"Visje, visje vroeg hij aan de kant

Geef me wat voor mijn vrouwtje want,

Zij is niet tevreden met haar lot

En wil niet meer in de Keulse pot"

Het tovervisje voldeed aan haar wensen en gaf

Maar ontevredenheid werd hun straf

Weldra zaten zij met hun mooie spullen

Hun geestelijke armoe te verhullen

Zij werden ongelukkig door depressiviteit

Totdat zij daarvan werden bevrijd

Want,je zult het haast niet geloven

Zij zette de Keulse pot weer onderste boven

Zij keken elkaar weer liefdevol aan

En zijn weer tevreden door 't leven gegaan

 

Dit was een sprookje met een happy-end

Tegenwoordig worden we daar niet mee verwend

We zullen er nu niet verder over zeuren

Want het kan in ons leven toch nog gebeuren

 

Voor verdere sprookjes:

www.ietbezemer.nl

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage