De Zonnige Hoek

dinsdag 28 april 2009

EEN ZWEVEND BESTAAN

Ik houd niet van zweven op deze aarde

'k Wil graag met beide voeten op de aarde staan

'k Houd niet van lyrische ontboezemingen

Slechts het nuchtere trekt me aan

 

Ja, zo sprak ik en spreken velen

In deze toch wel bedreigende tijd

Maar het nuchtere gaat soms vervelen

In een vlinderleven zit ook aantrekkelijkheid

 

Zo haalde ik de voeten van de grond

en ontdekte ik het ruimteloos zweven

Maar ach, dit duurde toch maar even

Want zwevend raakte ik zo gewond

 

Ik strek als ik weer op de aarde ben gekomen

de handen uit tot waar de hemel blijft

Ik lijk nu op een van de vele bomen

die gedichten in de lucht beschrijft

 

Ja zo wil ik op de aarde wonen

Hemel en aarde bij elkaar

De verbinding die Gods Zoon deed komen

Gods liefde wonderbaar.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage