De Zonnige Hoek

maandag 20 april 2009

WAT IK HOORDE EN ZAG

Op de voorpagina van een christelijk dagblad las ik dat dementerenden bejaarden geconfronteerd moeten worden met hun vroegere hobby's.

Dit lijkt me geen gek idee want oude dingen kunnen een stukje rust geven voor een onrustige geest.

Wel vraag ik me af of de de ouderen van nu zoveel hobby's hadden vroeger. De elite misschien?

Tevens wil ik erop wijzen dat de tijdgeest heden ook veel mensen in verwarring heeft gebracht en daar zijn de kerken mede debet aan volgens mij.

Het Evangelie hoort een blijde boodschap te zijn en niet een soort kruiswoordraadsel waar je als leek bijna een universitaire opleiding voor genoten moet hebben.

En als het oude Evangelie allemaal veranderd wordt door nieuwe denkbeelden is het hek van de dam.

En blijf daar nu eens rustig onder als ouderen gelovigen.

Je zou er toch van in de war kunnen raken, waar of niet?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage