De Zonnige Hoek

dinsdag 20 april 2010

WAT IK HOORDE EN ZAG

Onlangs beluisterde ik via de televisie een kerkdienst van de Evangelist David Maasbach.

Ik was verwonderd omdat er preken gehouden werden die ik in mijn jeugd ook wel gehoord heb in de kerken, op wat kleine verschillen na.

David Maasbach heeft veel belangstelling. En zijn boeken gaan als broodjes over de toonbank.

Waarom de kerken, globaal genomen, dat niet meer hebben, begrijp ik niet helemaal. Wat is er toch met de kerken gebeurd?

Er schiet me ineens een liedje in gedachten, het is wel wat profaan maar het past hier wel bij m.i.

Wie heeft er suiker in de erwtensoep gedaan? Ja, wie heeft dat gedaan?

    

Het antwoord weet ik niet helemaal maar toch heb ik een vermoeden.

    

Ten eerste: de protestantse kerken zijn zo tolerant geworden dat zij door de bomen het bos niet meer zien .

Ten tweede: veel  kerken zijn door de algemene richtlijnen

die zij kregen van stuk gebracht.

Ten derde, zijn veel  kerken  zo modern  in touw geweest om de jeugd  te trekken, wat  juist averrechts gewerkt heeft.

Ten vierde, hebben veel kerken Jezus niet de plaats gegeven die Hij toekwam als Verlosser en Redder

Ten vijfde, zijn er dingen weggelaten van de Bijbel die essentieel waren voor het blij beleven van het Evangelie

Ten zesde, is de kerk ook door de mangel gehaald

    

Ten zevende, is het zo dat als de nood het hoogst is, de redding nabij is.

    

   Scannen0003 (3)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage