De Zonnige Hoek

maandag 16 februari 2015

DE GEREFORMEERDE KERK VAN PERNIS


Deze foto heb ik enkele jaren geleden genomen
Toen ik voor een feestje naar Pernis was gekomen
Ik ben daar gedoopt heb er belijdenis gedaan
En ben er getrouwd
Dit heeft mij nog nooit berouwd
Hoewel ik niet alles kan herinneren meer
Heb ik nog goede gevoelens betreffende de sfeer
De dominees kan ik me nog goed voor de geest halen
Zij verkondigde het Woord en waren wel ter tale
Mijn belijdenis tekst was Romeinen tien vers tien
Velen houden dit tegenwoordig voor gezien
Zij vinden dit moeilijk te verteren
Maar ''t is de christelijke waarheid de tijd zal 't leren
Want al is oecumene in  en ben ik daarmee content
Voor ondergraving van het christendom geef ik geen cent
Dit gedicht is een ode aan de Gereformeerde kerk
Zij heeft mij mede gevormd, dat vind ik sterk
Ik wens haar veel geestdrift en levensmoed
Het einde van dit gedicht is dus wel goed.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage