De Zonnige Hoek

zaterdag 30 augustus 2008

DE WONDEREN ZIJN DE WERELD NOG NIET UIT

Wandelen op het water. De wonderbare visvangst.

Het zijn een van de vele wonderen die in de Bijbel staan geschreven.

En als je je ogen er niet voor sluit zie je ze nog dagelijks om je heen.

Ik herinner mij nog dat een van mijn kinderen (toen 6 jaar) uit school kwam en vertelde dat hij een nieuw liedje op school geleerd had.

Weldra zong hij met heldere stem:

Nu gaan de bloemen nog dood

Nu gaat de zon nog onder

En het eindigde met:

Nooit gebeurt er een wonder

Het refrein luidde:

Stil maar, wacht maar alles wordt nieuw

De hemel en de aarde.

  

"Mama", vroeg mijn zoon "is dat eigenlijk wel zo, gebeurt er nooit meer een wonder?"

"Nee", zei ik met overtuiging, "dat is niet zo, want als er een baby'tje geboren wordt is dat ook een wonder".

Vanuit de achterkamer hoorde ik ineens de stem van mijn andere zoon die iets ouder was:

"En het grootste wonder is als je zonden worden vergeven"

Ja, van kinderen kun je leren.

 

PS

Naderhand zijn de woorden van het liedje veranderd in:

En geen mens kan zonder

water en zonder brood

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage