De Zonnige Hoek

woensdag 27 augustus 2008

KENT U HEM?

Mischien heb je Hem leren kennen in een vloek

In de maatschappij film of in een boek

Want men gebruikt soms allemaal

Zijn naam in eigen taal

Maar 'k weet dat ik me niet vergis

Je leert Hem dan niet kennen zoals Hij is

Ik ken Hem van jongsaf aan

Wilde al vroeg met Hem door 't leven gaan

Hij was, zo werd mij toen verteld

Een Levensvorst een sterke held

De schepper van hemel en aarde

De God die ons voor een ondergang bewaarde

Die Zijn Zoon aan het kruis liet slaan

Voor al de fouten die wij hebben gedaan

Zo leerde ik Hem kennen toen ik volwassen was

Ook in mijn leven was het niet altijd eerste klas

Ik bleek zelfs op menig levensterrein

Een klein mens te zijn

Gelukkig bleek het niet verkeerd

Wat ik in mijn jeugd had geleerd

Ik leerde Hem ook in de diepte kennen

Al moest ik aan die diepte wel wennen

Maar begrijp dit wel

Diepgang is nodig voor ons gestel

En dan, je zult het geloven of niet

Leer je  lachen zelfs in verdriet

Kent u Hem?

Dit is een belangrijke vraag

Ook nu vandaag.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage