De Zonnige Hoek

dinsdag 9 september 2008

MUZIEK BIJ HET WERK (uit de oude doos)

Hij had het voor elkaar, echt waar

Een postorderbedrijf had hij opgebouwd

En dat had hem nog nooit berouwd

Hij was als "kleine" jongen begonnen

En wist zijn geld goed te beheren

Weldra had hij veel om te verteren

Het pandje wat hij had werd gauw te klein

En hij zocht uitbreiding op zijn terrein

Trok personeel aan om de zaak te runnen

En wilde iedereen het zijne gunnen

Het personeel liep weldra in de kleding van de zaak

Dus de presentatie was best raak

De directeur was alleen op afspraak te spreken

Uitzonderingen bevestigen de regel is gebleken

Op een keer kwam Fred, (een vrijpostig persoon)

Deze negeerde deze regel gewoon

Na een klop liep hij de directiekamer binnen

De directeur wilde net een tirade beginnen

Maar veranderde dra toen hij Fred zag

En schoot gelijk al in de lach

"O". ben jij het zei hij olijk

En voelde zich gelijk al vrolijk

"Joh, ik heb beet" en hield een hengel gereed

Voor het geopende raam, vlakbij de v liet

Was hij gaan vissen niemand die dit ziet

"Jongen" zei Fred, "nu zul jij ook hangen

Want ik heb jou als een vis gevangen"

En ondanks het belet

Hebben ze de bloemetjes goed buiten gezet

De rust was weldra van de baan

Omdat zij aan het moppen tappen zijn gegaan

En neem dit aan van mij

Ik had er weer een mop bij.

Ik vond die mop best sterk

Want het was de muziek bij het werk. 

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage