De Zonnige Hoek

maandag 8 september 2008

UIT DE OUDE DOOS

Hoewel mijn man diverse ernstige gedichten ( Shalomliederen)

heeft achtergelaten heeft hij ook wat anekdote's verteld die ik weer verwoord heb in dichtvorm en graag met u wil delen.

 

PRINCIPIEEL

 

Een dame had haar dochter op de christelijke school gedaan

Want principieel denken stond haar wel aan

Maar op een keer is ze heel erg geschrokken

En heeft ze aan de schoolbel getrokken

De meester moest maar eens komen met spoed

Want op de christelijk school ging het niet goed

Meester krabde zich eens achter zijn oren

En ging er vlug heen om het nieuws te horen

"Meester, ik zal vertellen, waarvoor ik heb willen bellen

U bent de boosdoener dit keer en ik wil het niet meer

Meester u brengt de kinderen op het verkeerde pad

Met een film over Groningen of over het Kattegat

Straks willen onze kinderen naar de bioscoop

Of kijken op de tv, ja daar zit ik toch wel mee"

Meester dacht even diep na en zei weldra:

"Mevrouw heeft u uw kind ook moedermelk gegeven?"

De moeder schrok, wat zullen we nu beleven

"Jawel meester" en haar gemoed schoot vol

"Maar mevrouw dat is toch wel te dol

U hebt ze leren drinken, ja daar zit u mee

Want straks willen ze drinken in het café"

"t Was even stil in de kamer, mevrouw dacht na

En bij de meester klonk het spotduiveltje ha, ha.

 

Toch hoeven wij daarover niet te zeuren

Want dat kan in ons leven ook gebeuren

Want soms zien wij ook, een dreiging een spook.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage