De Zonnige Hoek

maandag 15 september 2008

WORDEN ALS EEN KIND

k liep eens in een winkel wat te zoeken

Naar wat gedichtenbundels of oude boeken

En zag plotseling: "Worden als een kind"

Wat ik als volwassene ook wel aardig vind

Lang geleden had ik eruit gedeclameerd

En vond die koop ook nu niet verkeerd

't Verbaasde me dat ik het nu zo anders las

Nu de situatie veranderd was

En ik kwam tot de erkentenis

Dat worden als een kind niet eenvoudig is

Want zoals de discipelen van weleer

Willen ze het kind verwijderen weer

En ze laten het maar buiten bellen

Zeggen dat je niet zo moet aanstellen

Er is dus niets veranderd bij de mens

Mensen stellen zelf hun grens

 

Zo kijkt Jezus nu in heg en steeg

En de kerken lopen leeg

Hij zoekt het kind wat verloren was

En zo liggen we straks weer waterpas

Want u hebt dit vast wel door

Wat achteraan is komt straks voor.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage